Celovečerní film Na vodě (2015, dokumentární-experimentální, 93 min.) je spojením ironické vodní road-movie a metafyzického cestopisu. Vypráví příběh několika postav pohybujících se na vodách a cestách podkrušnohorské krajiny a současně příběh krajiny, která je sama v pohybu, která je nevyzpytatelná, nejistá a nestabilní, nicméně ohromující a téměř snová. Výchozím živlem pro filmovou evokaci této tekuté, snové kvality je právě voda.
Film sleduje hrdinsko-groteskní míjení několika postav na cestě do nitra nevyzpytatelné a nestabilní industriální zóny poznamenané těžbou hnědého uhlí, která se vymyká schématům na mapách a nad kterou se vznáší možnost dalších osudových proměn.
Vyrobil Bionaut a Martin Ryšavý s přispěním Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie.
Námět a scénář: Pavel Kopecký, Jan Procházka, Martin Ryšavý
Hrají: Julie Válková, Josef Kadeřábek, Jan Plíšek, Radim Neuvirt, Pavel Kopecký, Jan Procházka & Fidel
Střih: Zdeněk Marek, Pavel Kopecký, Martin Ryšavý
Zvuk a hudba: Pavel Kopecký, Petr Vokál, František Šec
Kamera: Jan Procházka, Martin Ryšavý
Režie: Martin Ryšavý
Producent: Vratislav Šlajer
Martin Ryšavý / scénarista, dokumentarista a spisovatel
Je absolventem Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy (obor biologie) a FAMU (obor scenáristika). Pracuje jako vedoucí Katedry scenáristiky a dramaturgie FAMU. Natočil několik dokumentárních etnografických filmů, jeho dokument Afoňka už nechce pást soby získal cenu za nejlepší český film na MFDF Jihlava. Nejvíce na sebe upozornil dvoudílnou knihou Cesty na Sibiř (cena Magnesia Litera) a knihou Vrač (Magnesia Litera, Cena Josefa Škvoreckého, cena Bank Austria Literaris).
Pavel Kopecký / hudebník
Žák a spoluhráč jazzového kytaristy Tondy Viktory, kapelník skupiny Bouchací Šrouby. Autor hudby k filmům Laputa a Oslava, k audioknize Vrač. Koordinátor krajino-uměleckého díla Moře Klidu.
Jan Procházka / fotograf a kameraman
Studoval na První pražské fotografické škole a maturoval na soukromé SŠ reklamní tvorby Michael. V roce 2000/2001 se věnoval reportážní fotografii v zemích Jihovýchodní Asie. V současnosti se pohybuje na rozhraní výtvarné a symbolické fotografie. Podílel se jako kameraman na dokumentárních filmech Kdo mě naučí půl znaku, Banánové děti a Země snů.
vstupné 30,- Kč
Cyklus Odložená paleta
Program Odložená paleta se soustředí na rozšířené pole výtvarného umění v kontextu nových médií, literatury, filmu, hudby, tance a divadla. S odkazem na sborník z roku 1942 (ed. Alžběta Birnbaumová a Věra Černá), představující předčasně zemřelé osobnosti českého výtvarného umění, tato řada představuje prostřednictvím prezentací, akcí a projekcí významné osobnosti a tvůrčí aktivity využívající vizuální prostředky mimo klasickou galerijní situaci.