V roce 2004 byla Jana Kalinová finalistkou Ceny Jindřicha Chalupeckého. O sedm let později uveřejnila oznámení o ukončení výstavní činnosti. Tehdejší osobní manifest končil větou: „Pokud Vás moje práce zajímá, nechte mě v klidu pracovat“. Tam, kde před pěti lety skončila, nyní navazuje. Pro PLATO připravila akci s názvem Redukce, v rámci které bude v klidu pracovat v prostorách nákupního centra Karolína. Během jednoho týdne zde bude provádět bezplatnou kalibraci zlata pro osobní účely.

V době krize je třeba hledat pevné body, o které se lze opřít. Cena zlata je obecně vnímána jako jedna z hodnot, na které se shodne celý svět – dokonce i během světové války. Zlaté šperky se stávají cennějším a stabilnějším platidlem, než válečným konfliktem ohrožené národní měny. Kromě informace o ryzosti zlata, kterou obsahuje puncovní značka, je důležitá také jeho váha. Jana Kalinová, registrovaná zlatnice, donesené šperky na požádání zváží a pomocí raznic opatří informací o hmotnosti. Tím, že přesouvá pozornost pouze na váhu drahého kovu, do jisté míry redukuje historické nebo umělecké kvality konkrétního klenotu. Zeštíhlení významu by mohlo být vedlejší pointou této – na první pohled utilitární – činnosti. Situaci ovšem komplikuje fakt, že autorka je zároveň umělkyně. Zásah do šperku může znamenat potenciální zvýšení hodnoty daného klenotu. Není vždy snadné rozlišit, co vnímat jako umělecké dílo a kdy se jedná pouze o volnočasovou aktivitu nebo náplň zaměstnání. Nesprávně prováděná redukční dieta může mít také opačný účinek. Po zhubnutí opět dochází k tvorbě tukových zásob a nastává tzv. jojo efekt.

Jana Kalinová (*1978) ve své práci vždy využívala široké spektrum nejrůznějších profesí. Od umělecké, kurátorské a galerijní praxe se její zájem v poslední době přesunul ke kresleným vtipům a výrobě šperků. Mezi její umělecké postupy patří řízená náhoda, zdánlivé selhání a omyl. Konceptuální tradice se potkává se situační komedií, Arte povera se prolíná s Receptářem nejen na neděli. Tenká hranice mezi životem a uměním se rozostřila, vznikla nezřetelná šmouha žitého umění.