The Man Who Did All Things Forbidden (2014), film, který vznikl z dlouhodobého výzkumu mexického umělce Carlose Amoralese (1970) má svůj základ ve snaze uchopit proměny chilské poezie po nástupu generála Pinocheta k moci v roci 1973, tedy jednoho z nejpalčivějších momentů moderní historie Chile, následovaných zavedením neoliberální ekonomie v zemi. Film začíná fiktivně situovanou klasickou televizní talk show rozhovoru reportéra a francouzsko-vietnamského herce Philippe Eustachona, hlavního protagonisty filmu, který impersonifikuje autora díla, tedy samotného Amoralese. Eustachon v rozhovoru vysvětluje klíčovou koncepci filmu, tzv. Ideologický kubismus, novou avantgardní uměleckou formu povznesenou nad všechny typy politických systémů skrze jejich vzájemné synkretické propojení. Zásadní však je, že Eustachon, podobně jako Amoralesem sepsaný manifest Ideologického kubismu, popisuje tento proud jen velice vágně, prakticky bez jakéhokoli konkrétního ukotvení. Rozhovor končí momentem, kdy zmatený reportér požádá Eustachona o projekci filmu, který vzápětí navazuje. Narace stojí na starém inuitském mýtu o muži, který po smrti své ženy zavrhl všechny společenské konvence, aby byl v závěru ponížen a ztrestán svými bohy. Film ukazuje různá prostředí a různé časové kontexty při sledování mikrokomunity lidí následujících hlavního protagonistu. Zásadní složkou díla, které v některých momentech může připomínat tradici němého filmu, je hudební doprovod komponovaný jeho samotnými aktéry pomocí nejrůznějších lidových hudebních nástrojů. Vazba mezi představou nového avantgardní hnutí a jeho materializace v obrazu a zvuku je podobně vágní jako samotné vysvětlení Ideologického kubismu. Tvoří tak kritiku domněle precizních a zároveň neudržitelných forem historických avantgard.

Projekce zahajuje šesté pokračování cyklu PLATOvideo, který v roce 2016 kurátorsky připravuje Jen Kratochvil. Kromě filmu Carla Amoralese nabídne ve výstavním prostoru v suterénu  Trojhalí filmy Grace Weir a Louidgi Beltrama.


Fotografie poskytli Estudio Amorales a galerie Kurimanzutto.